Jak dobrać wizytówkę, która będzie cię najlepiej reprezentować?

Wizytówka powinna być zdecydowanie najlepszym przyjacielem przedsiębiorcy oraz jego najcenniejszym narzędziem marketingowym. Niestety, bardzo wiele osób ignoruje ich potencjał i wydajność tworząc wizytówki, który niczym nie odróżniają się od pozostałych.

Co sprawia, że ​​wizytówka staje się skuteczna? Czy jest to jej oryginalność? Czytelność? Prostota? Może jest to fakt w jaki sposób twoja wizytówka zachęca odbiorcę do kontaktu z tobą. Czysty i przejrzysty projekt wizytówki pokazuje, że dbasz o wygląd i natychmiast kreuje profesjonalną atmosferę.

Dobre wizytówki są jednym z integralnych elementów planu marketingowego. Ze względu na jej rozmiar i koszt z pewnością jednym z najważniejszych. Oczywiście trudno oczekiwać by była uniwersalnym środkiem bez przerwy generującym nowych klientów lub by streszczała całą historię firmy. Twoje wysiłki powinny przede wszystkim koncentrować się na tym aby pozytywnie ją przedstawić. Wizytówka w swojej istocie może stworzyć pozytywny lub negatywny obraz firmy u jej odbiorcy. Wybierz i dopasuj styl wizytówki, która będzie odpowiednia dla Twojego biznesu, przemysłu i stylu osobistego. Kiedy tworzysz projekt, zacznij od stylu, który najlepiej stworzy wizerunek biznesu, który chcesz wygenerować. To jest pięć różnych stylów wizytówek, które pomogą Ci w tworzeniu:

Podstawowe wizytówki

Są one zwykle drukowane czarnym atramentem na zwykłym białym papierze. Jest to dobry styl, gdy użyteczność i przydatność jest najważniejsza. Jest to typowe odwołanie marketingowe do ludzi, którzy zwykle nie pozostają pod wrażeniem wyszukanych designów, a którzy chcą tylko i wyłącznie suchych faktów. Projekt ma być w swoim założeniu prosty, a informacje jasne i zwięzłe.

Wizytówka

Wizytówki ze zdjęciami. Poprzez zamieszczenie swojej twarzy na projekcie jako zdjęcia czy rysunku umożliwiamy naszym odbiorcom zapamiętanie nas i zwrócenie na sobie uwagi podczas następnego spotkania. Obrazy przedstawiające nasz produkt lub usługę, mogą pomóc w komunikacji firmy lepiej niż dziesiątki słów. Kolorowe dodatki są również bardzo często przydatne na tego typu projekcie.

Wizytówki o charakterze dotykowym

Niektóre z nich nie trafiają do odbiorców swoich wyglądem do tego samego stopnia jak fizycznymi aspektami wspieranymi przez zmysł dotyku. Takie projekty wykorzystują niestandardowych materiałów, takich jak metal lub drewno, lub nietypowych kształtów, krawędzi fałd lub procesów ich tłoczenia. Dotykowe karty są znacznie droższe od zwykłych kart, ponieważ używają niestandardowych procesów produkcyjnych, takich jak wykrojników. Ale dla niektórych firm, taka bardziej niezwykłe karta może być warta swojej ceny.

Wizytówka dotykowa, źródło:semageek.com  Wizytówka dotykowa, źródło :info-conseil.imprimerie-en-ligne.com

Uniwersalne wizytówki

Mogą one pełnić znacznie więcej funkcji niż tylko promowanie nazwiska. Mogą one również służyć jako kupon rabatowy, przypomnienie o spotkaniu lub mogą posiadać alternatywne pomocnicze funkcje dla biznesu . Może również dostarczyć innych cennych informacji, które potencjalny klient może potrzebować. Na przykład wizytówka hotelu, może na swoim odwrocie zawierać mapy dla wszystkich gości, spacerujących po jego okolicy. W zasadzie większość wizytówek może mieć charakter wielofunkcyjny i gdy przynajmniej jedna z powyższych cech zostanie do jej produkcji zaadresowana. Wszystko zależy od naszej kreatywności i realiów biznesu, w którym operujemy.

Wizytówka, źródło Vistaprint.pl

Oryginalne wizytówki

Szalenie oryginalne, fantazyjne lub ekstrawaganckie projekty mogą zwrócić na siebie szczególną uwagę. Kreatywność nie zna granic, z wyjątkiem ilości pieniędzy, które chcemy wydać na ich stworzenie. Przykładami takich wizytówek są na przykład karty wykonane z czekolady lub inne, z których po złożeniu można stworzyć małe pudełka na przechowywanie małych przedmiotów.

Oryginalna wizytowka, źródło: hrnet.fr

Wizytówka

Coraz popularniejsze są także wizytówki pionowe, jeśli nasza działalność streszcza się w jednym wiodącym motywie, nie wahajmy się go użyć w pionie jeszcze lepiej się zaprezentuje.

Wizytówka pionowa, źródło : zazzle.fr

Zamówienie

Kiedy zdecydowaliśmy się już na design, formę oraz treść naszego projektu, nadszedł czas na to aby w końcu wydrukować gotowy produkt. Pomimo faktu, że wszystko jest już praktycznie rozstrzygnięte, a samo drukowanie nie powinno przysporzyć nam problemów, istnieje kilka podstawowych aspektów drukowania które musimy koniecznie brać pod uwagę.

Waga. Zdecydowana większość wizytówek drukowana jest na określonych matrycach,do których wizytówki powinny być wagowo przystosowana, szczególnie jeżeli mamy na myśli większe ilości.

Wykończenie. Spośród wszystkich dostępnych rodzajów wykończeń, wykończenie gładkie, lniane i niefrasobliwe są zdecydowanie najbardziej popularne.

Dobranie odpowiedniego koloru. Pamiętaj, że istnieje spora ilość paleta kolorów z której możesz wybrać zamawiając online, czy przez katalogi, aczkolwiek nie są to wszystkie spośród wszystkich możliwych odcieni. Wbudowane systemy Pantone w oprogramowanie specjalnych drukarek oferują praktycznie każdy z możliwych kolorów, dlatego warto też przemyśleć jak chcemy złożyć zlecenie na wydruk oraz jakiego koloru użyjemy.

Ilość. Zwykle opłaca się drukować więcej, dlatego że podstawowym kosztem w procesie drukowania jest z reguły konfiguracja drukarki.

Dobrą praktyką wydaje się, porównywanie innych wizytówek, nawet z innych krajów i czerpanie z nich inspiracji oraz pomysłu na naszą. Aby nie tracić zbyt dużo czasu na przeglądanie milionów wizytówek, polecam przejrzenie tylko tych najwyżej ocenianych według ludzi.

Być może zabrzmi to trywialnie, ale warto jeszcze raz wszystko sprawdzić przed wydrukowaniem i upewnić się, że na wizytówce widnieje: imię i nazwisko, tytuł, nazwa firmy, adres, numery telefonu e-mail, witryny sieci. Po pierwsze zaoszczędzi Ci to czasu, a po drugie zmniejszy potencjalne koszty w przypadku brakujących detali po wysłaniu do druku. Po otrzymaniu takiej wizytówki, odbiorca będzie miał przedstawione wszystkie możliwe metody kontaktu z Tobą. Na koniec pamiętaj, że twój wizerunek zaczyna się już w momencie wyciągania wizytówki. Niedopuszczalne jest dawanie poplamionych, wymiętych wizytówek z zagniecionymi rogami. Najlepiej posłuży do tego elegancki wizytownik, lub ostatecznie szybko dostępna kieszeń marynarki.

O prezentologu Pomysły na prezenty - zobacz

Joanna

Joanna

Z pasją wyszukuje ciekawe tematy, którymi dzieli się z czytelnikami. Uwielbia pisać o dawaniu, ta idea jest jej bliska, ale tematy z nutą bon chic, bon genre to jej ewidentna miłość. Kocha Francję za jej styl, pejzaże i kuchnię prowansalską. Chętnie wpada na francuskie strony i przybliża francuski punkt widzenia. Resetują ją domowe popołudnia i muzyka, a jak rusza w drogę, to tylko rowerem.