Mariola Okocim spojrzeniu powraca!. Słynne kampanie browaru z Brzeska

Carlsberg, właściciel marki Okocim z Brzeska postanowił wskrzesić słynną niegdyś Mariolę do ponownej promocji piwa. Reklamy z ową Mariolą w latach 90tych cieszyły się ogromną popularnością stając się wręcz kultowymi.

Mariola Okocim spojrzeniu

Kampania z 1994 roku stworzona przez agencje Grey Warszawa była prowadzona tylko w prasie i radiu z pominięciem telewizji. Za swoją oryginalność została doceniona nie tylko przez jej odbiorów, ale również przez specjalistów od marketingu.

Mariola Okocim spojrzeniu - podkładki pod piwo
W czasach kiedy w Polsce nie można było reklamować alkoholu, a słowo „piwo” w kampaniach było zakazane, wówczas twórcy musieli wykazywać się dużą kreatywnością. Tak powstał oryginalny slogan „Mariola Okocim spojrzeniu”. Na potrzeby kampanii stworzono pełen tekst, który w radiu można było usłyszeć w formie krótkiej piosenki.

Poniżej możecie posłuchać słynnego spotu
###NEWS_VIDEO_1###

Mariola ma oczy piwne,
Mariola okocim spojrzeniu
a w oczach błyski przedziwne
jak słońce brzęczące w jęczmieniu.

Cienie zielonych pnączy
na włosach jej się ścielą,
Słońca się kropla sączy
przez gęste liście chmielu.
Mariola cię tym zaskoczy,
że taka słoneczna jest w cieniu.
Mariola ma piwne oczy,
okocimokocim spojrzeniu.

Słowo „piwo” ani razu nie pojawiło się w reklamie, za to użyto przymiotnika „piwne” jako określenia koloru oczu Marioli – dzięki temu każdy wiedział o co chodzi, a twórcy nie musieli obawiać się cenzury.

Dzisiaj po 18 latach ponownie będziemy mogli spotkać się z Mariolą za sprawą agencji RED8 Advertising. Nowa kobieca twarz kampanii w spocie telewizyjnym ma za zadanie przekonać mężczyznę wchodzącego do pubu, że jest wyjątkowy przez co „zasługuje na Okocim”.

Najnowszy spot zatytułowany „Zasługujesz na Okocim”
###NEWS_VIDEO_2###

Będąc przy tematyce reklamowej piwa Okocim warto wspomnieć również o kilku innych świetnych kampaniach, które również cieszyły się duża sympatią.

Okocim Mocne – Tylko dla Orłów

Dobrym przykładem jest tu kampania zatytułowana „Okocim Mocne – Tylko dla Orłów".

Reklamy zamiast skupiać się jak zwykle na tzw. prawdziwych mężczyznach, przedstawiają orły, z którymi nikt nie może się równać – ani z kogutem, ani ze strusiem, ani nawet czeskim krecikiem!

Postanowiliśmy przełamać nudną konwencję reklam piwa mocnego, w których zwykle występują prawdziwi mężczyźni pijący piwo w różnych ekstremalnych sytuacjach i w humorystyczny sposób pokazać, że Okocim Mocne to piwo nie dla wszystkich, a tylko dla orłów – mówi Michał Krejza, Account Director w Saatchi & Saatchi.

Spoty "Tylko dla Orłów"
###NEWS_VIDEO_3###

Wszystko dla przyjemności

Na pewno warte uwagi są również reklamy stworzone na potrzeby kampanii pod hasłem "Wszystko dla przyjemności" przygotowane przez agencja Red8, dom produkcyjny Graffiti Film oraz dom mediowy Media Direction OMD.

Okocim Premium Pils, podwójnie chmielone
Browar Okocim od lat trzyma się tych samych receptur oraz tradycji z myślą o zachowaniu wyjątkowego smaku piwa.
###NEWS_VIDEO_4###

Okocim Premium Mocne
Młody adept browarnictwa zanim dołączy do grona prawdziwych piwowarów musi wcześniej przejść specjalną próbę.
###NEWS_VIDEO_5###

Okocim
Policjant poświęca swoje obowiązki zawodowe skuszony pragnieniem wypicia kufla piwa.
###NEWS_VIDEO_6###

Na sam koniec przedstawiam dwa plakaty reklamujące piwo Okocim z lat międzywojennych.

Okocim - stara reklama piwa

O prezentologu Pomysły na prezenty - zobacz

Michał

Michał

Zadeklarowany wyznawca religii Jedi. W wolnych chwilach kolekcjonuje płyty nagrobne. Interesuje się sztuką późnego rokoko. Ma awersję do sportu od czasów, kiedy w dzieciństwie spadł z roweru bez siodełka. Mistrz zachodniej sztuki walki – Power Rangers, oraz wschodniej – Jewjitsu. Posiadał konto na Facebooku'u w czasach, kiedy wszyscy siedzieli jeszcze na Naszej Klasie.