5 prostych rytuałów, które zapewnią ci lepszy dzień.

Każdemu z nas zdarza się mieć gorszy dzień i to czasami bez żadnego wyraźnego powodu. Zamiast poddawać się złemu nastrojowi, a najlepiej jeszcze zanim pojawi się w ogóle niebezpieczeństwo pogorszenia się samopoczucia, zastosujcie parę prostych trików zapewniających optymistyczne nastawienie do życia.

1. Identyczne śniadanie każdego dnia

Źródło: http://1.bp.blogspot.com

Jest coś uspokajającego w byciu konsekwentnym i powtarzaniu pewnych czynności codziennie. Wiedza o tym, co i o której zjesz na śniadanie znacznie minimalizuje poziom porannego stresu, nawet, a może zwłaszcza w przypadku, gdy zdarzy ci się zaspać. Ponadto, standardowy zestaw śniadaniowy zapobiegnie sytuacji, kiedy twoje preferencje jedzeniowe będą dyktowane nastrojem, co może doprowadzić do skonsumowania tłustego pączka na śniadanie.

2. Rozkoszuj się poranną kawą

Źródło: http://www.rcws-photo.com

Jak szybko potrafisz wypić do dna swoją pierwszą filiżankę kawy w ciągu dnia? Prawdopodobnie bardzo szybko. W tej kwestii powinniśmy wzorować się na japońskim rytuale parzenia i picia herbaty, który trwa godzinami. Zamiast wielkimi łykami pochłaniać rano kawę, czy herbatę, poświęć im dużo więcej uwagi. Zauważ, jak intensywny mają aromat i ciekawy smak. Szybko spostrzeżesz, jak zbawienny wpływ na twój wewnętrzny spokój ma ten niepozorny rytuał.

3. Lista rzeczy do… zignorowania

Źródło: http://dara.mumfaculty.com

Większość ludzi tworzy sobie codziennie listy rzeczy, które mają danego dnia zrobić. Jednak w dzisiejszym świecie, w którym tak wiele elementów rzeczywistości tylko czeka, żeby nas zdekoncentrować, ważniejsza może być lista rzeczy do nierobienia. Spisz sobie wszystko, co może niepotrzebnie zaprzątać twoją uwagę. E-maile, na które nie masz zamiaru odpowiadać, czynności domowe, które mogą poczekać jeszcze parę dni na swoją kolej, czy spotkania, które nie są żadną koniecznością, a tylko zabierają twój cenny czas. Ran na jakiś czas rzucaj okiem na tak stworzoną listę, by upewnić się, że nic nie otrzymuje niezasłużenie twojej cennej uwagi.

4. Wyłącz mózg na parę minut

Źródło: http://2.bp.blogspot.com

Śledząc kariery wielu wybitnych sportowców można zauważyć, że poza zdolnościami fizycznymi, ogromną rolę w ich sukcesach odgrywa odpowiednie przygotowanie psychiczne. Każdy sportowiec wie, jak ważny jest spokój umysłu przed zawodami. Codzienność potrafi być czasami dużo bardziej wymagająca, niż najtrudniejsze mistrzostwa sportowe, dlatego też umiejętność wyłączenia się na chwilę jest nie do przecenienia. Niekoniecznie musisz używać w tym celu jakichś skomplikowanych metod. Wystarczy posłuchać muzyki, ułożyć pasjansa, czy odlecieć na chwilę przed telewizorem.

5. Słuchaj uważnie odpowiedzi na pytanie „jak się masz?“

Źródło: http://www.leadership-expert.co.uk

Każda sekunda dnia powinna mieć znaczenie, dlatego też pytając znajomych o ich samopoczucie, słuchaj uważnie odpowiedzi. Nie tylko pokażesz im, że ci na nich zależy, ale takim pozornie mało znaczącym gestem możesz również bardzo poprawić sobie humor. Czasami zrobienie małej rzeczy dla kogoś pomaga bardziej, niż zaspokojenie własnych potrzeb, czy zachcianek.

O prezentologu Pomysły na prezenty - zobacz

Ania

Ania

Jest specjalistką od trendów i nowości. Wypatrzy wszystko, co tylko przebija się w zakupach internetowych. Wybierze i poda kwintesencję. Na zabój kocha się w RPA.