Gdy w 2003 roku trzej młodzi filmowcy ? Jason, Laren i Bobby ? wyposażeni w kamery, wyruszyli do Afryki, nie spodziewali się, że ta podróż odmieni ich życie. Trafili do Ugandy, w sam środek szalejącej tam wojny. Tam też poznali historię Josepha Kony?ego – samozwańczego proroka i załóżyciela Armii Bożego Oporu. ABO to fanatyczna organizacja terrorystyczna, która porywa dzieci, uzależnia od narkotyków, uczy zabijać, zmusza do mordowania własnych odziców, a następnie wykorzystuje je jako swoją prywatną armię.
Po powrocie trzej przyjaciele założyli fundację, której celem jest zwiększenie świadomości ludzi na temat sytuacji w Ugandzie, działalności Kony?ego i motywowanie do zaangażowania się w walkę przeciwko działalności Armii Bożego Oporu. W tym celu trzej filmowcy jeździli po całym świecie z swoim filmem ?Invisible Children?, prowadzili wykłady, zbierali pieniądze na budowę szkół i miejsc pracy dla ugandzkiej młodzieży.
Najnowsza i największa z dotychczasowych akcja nosi nazwę Kony 2012. Zaangażowani są w nią m.in.Rihanna, Taylor Swift, Christina Milian, Nicki Minaj, Bill Gates , Condoleezza Rice, George Bush, Jay Z, Kim Kardashian, Lady Gaga, George Clooney, Angelina Jolie i Taylor Swift. Również w Polsce akcja zyskuje wielu zwolenników w świecie mediów (m.in. DD TVN).
Film ?Kony 2012? obejrzało już na Youtube ponad 71 milionów ludzi na całym świecie.Celem akcji jest pokazanie twarzy Kony?ego, zrobienie z niego osoby publicznej i dotarcie z informacją, kim jest do ludzi na całym świecie. W nocy 20.04. osoby, które popierają ?Kony 2012? będą rozklejały plakaty w swoich miastach, by następnego dnia rano wszyscy mogli zobaczyć twarz Kony?ego i przeczytać, kim jest.
Jak Ty możesz pomóc? Przyłącz się do akcji na http://www.facebook.com/invisiblechildren i http://www.facebook.com/KONY20121. Wesprzyj akcję 20.04. Pomóż w pisaniu apeli do polityków amerykańskich, by zaangażowali się w konflikt. Wesprzyj Kony 2012, kupując zestaw 2 bransoletek z wygrawerowanymi ?Stop at nothing? i ?Kony 2012?.
To pierwsza taka akcja, która angażuje ludzi na całym świecie. Nie pozostań obojętny!